Avui, parlaré d'aquells conductors que és passen el codi de circulació per l'entrecuix, o que
en tenen un per ells sols, ves a saber. No em refereixo als conductors
agressius, que pensen que si pitgen més el pedal de l'accelerador són més "homens", quan en realitat són més burros. ( He dit homens, perquè normalment ho fan
homens.). Em refereixo, als que circulen senzillament al seu aire, o "a la seva
bola", com és diu ara. No els preocupa el més mínim, el que passa al seu
voltant.
Els podem trobar circulant pel carril del mig, quant hi ha
tres o més carrils per sentit de la marxa. Alguns ho fan fins i tot en carreteres de dos carrils per sentit. És
col·locant al mig, a 70km./h., i amb ells
que els hi expliques que el codi diu que has d'anar SEMPRE pel més proper a la
dreta, menys en els avançaments. Tant li fa que els altre carrils estiguin
buits, ell va allà al mig, i per moltes senyals acústiques, rafegues de llum
etc, que li facis, ell continua impassible allà al mig i a 70, perquè tampoc els
faràs anar més de presa.
També hi han els que arriben a un embús de transit, sobretot en trams
urbans, i comencen a tocar el clàxon, com si així l'embús és desfés en un no
res....Aviam, els que estan aturats,sobretot els de davant que saben que és el
que passa, també tenen clàxon però no el fan sonar oi ?. L'únic que s'aconsegueix
tocant el clàxon, és tocar els collons als veïns que ja tenen prou castic, aguantant
el transit de cada dia. Aquests són els que acostumen a "pitar" també, quan tardes
més d'un segon a arrancar, quan el semàfor canvia a verd. ( La transmissió de
la F1 per la tele ha fet molt mal.).
Capitol apart mereix l'assumpte de l'aparcament. Aquí trobem al que
pensa, aparco tal com arribo. Tant li fa que les ratlles de les places
d'aparcament estiguin ben marcades al terra.Tal com cau,així és queda. Se li
en-fot que tu hagis d'anar a la quinta llet a aparcar el teu cotxe perquè ell
ocupa dues places.Tampoc és fixa gaire en comprovar si ha deixat espai
suficient perquè el del cotxe del costat pugui obrir la porta, per entrar al
seu cotxe. En aparcaments en fila, el deixa fregant el teu morro o maleter, tot
i tenir molt espai per deixar-lo més separat. Quan fas maniobres per sortir, es
quan te'n recordes de la seva família. El que aparca en doble fila, de manera
que t'impedeix sortir, o aparca davant del gual i se'n va, això si deixant els
quatre intermitents posats, que alguns interpreten com un "ja torno"
però l'amo del gual ho interpreta com "no pots sortir...doncs et fots". Aquests acostumen a portar un rellotge especial, perquè quan
tornen, per ells només han passat cinc minuts, encara que tu en portis esperant
20.
Les rotondes van ser concebudes, per donar fluïdesa al transit, en els
encreuaments de carreteres, per substituir els semàfors que regulen el transit
mitjançant cadències de temps, sense tenir en compta la densitat del transit
en cada moment. El principi bàsic per circular per una rotonda és, el "ara
passes tu","ara passo jo", d'una manera fluida, continuada i
ordenadament. A la nostra societat això és impossible. La nostra dinàmica és,
"ai aquell passarà abans que jo" i accelerem per passar nosaltres
primer. La velocitat màxima de 40km/h. que és la que esta permesa per circular
dins les rotondes no la respecta ningú.
El que circula pel carril interior, de la rotonda, per
sortir de la mateixa, posa l'intermitent de la dreta, i a vegades ni això, i
surt. Que hi hagi un altre cotxe circulant en aquell carril i li talli la
trajectòria no li preocupa el més mínim. Sovint ni ho ha mirat. Ha posat
l'intermitent i això li dona preferència absoluta sobre tots els altres. O això és el que pensa .
Un altre conductor que va a la seva bola, és el que quan és troba en una
retenció en una via de dos o més carrils per sentit de la marxa, va canviant de
carril, segons quin avança en cada moment. Va avançant en ziga-zaga, i ni tan
sols espera que el deixin passar, si no que posa l'intermitent corresponent i
treu el morro. Sovint el que ve darrera seu ha de frenar per evitar la topada. Entre
aquests podem incloure als que aprofiten que tu deixes un espai de "seguretat"
amb el cotxe que va davant teu, per colar-se i posar-se al mig. Mentre frenes
per deixar-li lloc, també te'n recordes de la seva família.
Tenim també als que van amb els llums de carretera "llargues"
i les anti-boira i perquè no tenen més llums. ( Les llums antiboira davanteres
son les més petites que van abaix de la carrosseria i il·luminen els vorals de la
carretera. Segons el codi, si no ha canviat i crec que no, només és poden
encendre en cas de pluja, boira o neu. Ho dic perquè veig molta gent que les
porta sempre enceses. L'antiboira de darrera només és pot encendre en casos
extrems de falta de visibilitat). Doncs quan et venen de cara, només les treuen
quan li fas senyals, o poses tu també les llargues.
Amb tot això, no vull dir que jo sigui un conductor modèlic ni molt menys, i segur que faig moltes de les
coses que he descrit, però si ho faig és per distracció. N'hi han que ho fan per
costum, perquè és la seva manera de conduir, i segurament també es el seu
tarannà en la vida cotidiana. No tenen cap mena d' empatia per l'altre, i com
he dit abans no els preocupa el més mínim res del que els envolta.
Ànec Lluc
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada