divendres, 17 d’abril del 2015

Radars......Afany de recaptaciò ?....


               En primer lloc,vull dir que a l'hora d'escriure aquest article estic emprenyat i potser no soc gaire objectiu perque he rebut la notificaciò de dues multes de transit.I estic emprenyat,perque les dues multes son per circular a 90 km/hora en un tram senyalitzat a 80 km/hora,a la C31,que per qui no la conegui és l'autovia que porta a la Costa Brava nort,una autovia més aviat nova,amb l'asfalt en bones condicions,doble carril per banda i sense cap curva de les denominades perilloses,com correspon a una autovia.

               Pel que fa a les multes,no tinc res a dir perque si el radar constata que anava a 90 km,dono per fet que hi anava i confio en el bon funcionament del aparell.Fins aqui correcte.La meva queixa va contra quí decideix a quins trams s'ha d'anar a 80 km. i a quins a 90 km i sota quins criteris ho fa.....Amb els vehicles actuals,i en una autovia,el conductor no nota la diferéncia entre anar a 80 km o a 90 km,sino és que va miran el comptaqilòmetres tota l'estona perque amb les prestacions,comoditat i poc soroll que fan els vehicles avui dia és fa dificil mantenir la velocitat permesa.Molt sovint has de frenar per no superar-la.
Quan em vaig treure el carnet,em van recalcar molt que sempre s'ha d'adecuar la velocitat al estat de la via.Si en una autovia com aquesta s'ha d'anar a 80 km.perdoneu-me però ja podem plegar.
De tota manera i com que és un lloc per on hi paso sovint ara anire més amb compte i miraré el comptaqilòmetres; llavors em multaràn per no estar atent al trànsit.

               Les multes ja les he pagat,perque et fan una rebaixa del 50% de l'import per "pronto-pago". No et treuen cap punt del carnet,perque l'exces és minim,però els 50 € no tels treu ningú.A la gent de "pela llarga",els fa por la perdua de punts.Als demes ens preocupen les dues coses.Per això jo crec que limitar la velocitat a 80 km.en alguns llocs només té afany recaptatori......però potser és perque avui m'ha tocat a mi.Demà és possible que ho vegi d'un altre manera.


                                                                                                    Ànec  Lluc